Preambule
Etický kodex společnosti Skřivánek Michal má za cíl zdokonalovat a rozvíjet firemní kulturu a utvářet etické pracovní prostředí, umožňující naplňování společensky prospěšného cíle. Kodex je projevem a součástí firemní filozofie. Každý ze zaměstnanců společnosti si je přitom vědom, že respektování etického rozměru práce, a tedy jeho vlastní dobré jméno, je důležité pro vnímání serióznosti celé firmy.
Základní ustanovení
Společnost je sociálním podnikem, který se přihlásil k principům uznávaným a respektovaným na národní mezinárodní úrovni. To znamená, že v sobě spojuje ekonomickou, sociální a environmentální složku spojenou s podnikatelskou činností a klade důraz na níže uvedená pravidla sociálního podnikání.
• Naše podnikatelské aktivity prospívající společnosti a životnímu prostředí
• Hrajeme důležitou roli v místním rozvoji a vytváříme pracovní příležitosti pro osoby se
zdravotním nebo sociálním znevýhodněním
• Náš zisk je z větší části použit pro další rozvoj podniku a plnění společenského prospěchu
• Je pro nás stejně důležité dosahování zisku i zvýšení společenského prospěchu
V oblasti vytváření příznivého podnikatelského prostředí
• Považujeme volnou soutěž na trhu za klíčový faktor růstu a trvalého zlepšování
podnikatelského prostředí.
• V obchodní soutěži se zavazujeme jednat svobodně v mezích uznávaných pravidel poctivého
obchodu
• Svými postoji a chováním v obchodních vztazích vytváříme atmosféru důvěry a korektnosti
V oblasti naplňování požadavků právního řádu jako minima etiky
• Společnost považuje dodržování zákona za základní předpoklad vytváření příznivého
podnikatelského prostředí
• Image organizace a našeho podnikání stavíme na odpovědnosti, důvěryhodnosti,
spolehlivosti a zákonném jednání
• Důsledně plníme uzavřené smlouvy, ujednání a závazky
• ctíme platební morálku za osu obchodních vztahů a základ zdravého podnikatelského
prostředí
• Provozujeme své aktivity v souladu s platnými právními předpisy, profesní etikou a interními
pravidly. Je nepřípustné přijímat nebo nabízet jakékoliv výhody či dary, pokud by mohly být
považovány za pokus o ovlivnění nezávislého rozhodování či jednání zainteresovaných stran
Ve vztahu k zaměstnancům
• Fyzická a morální integrita zaměstnanců stojí v popředí zájmu společnosti. Pracovní podmínky respektují důstojnost jednotlivce a splňují požadavky na bezpečnost a ochranu zdraví.
• Dbáme na důstojné zaměstnavatelské klima, úctu k zaměstnancům, na jejich informovanost. Seznamujeme naše zaměstnance hlavními cíli společnosti, nasloucháme jejich názorům a doporučením a oceňujeme iniciativu. Naši zaměstnanci a manažeři znají nejen svá práva, ale i povinnosti. Podporujeme spravedlivé odměňování, zvyšování kvalifikace, bezpečnost a hygienu práce
• Zabezpečujeme příslušnou úroveň profesionality nutnou pro plnění úkolů, jimiž jsou
pověřováni její zaměstnanci. Plně se věnujeme odbornému růstu lidských zdrojů, s důrazem na profesní a osobní rozvoj osob se specifickými potřebami (zdravotním a sociálním znevýhodněním).
poskytujeme vhodné nástroje pro vzdělávání a rozvoj
• Podporujeme racionální zlepšování životního a pracovního prostředí zaměstnanců firmy
• Vedeme své zaměstnance k čestnému jednání, slušnosti a osobní zodpovědnosti
Vnitřní komunikace
• Společnost si je vědoma důležitosti vnitřní komunikace jako nástroje sdílení institucionálních
informací a prostředku motivace zaměstnanců. V závislosti na zdrojích společnosti a jako
doplněk specializovaných vzdělávacích kurzů organizovaných pro zaměstnance firmy se
vytvořila závazná pravidla pro vnitřní komunikaci.
Ve vztahu k zákazníkům
• Společnost přikládá nejvyšší důležitost zachovávání standardů vysoké kvality pro poskytování
služeb a stálému zlepšování zákaznické spokojenosti. Interní procesy napomáhají plnění
těchto cílů, mimo jiné i sledováním názorů klientů.
• Společnost pamatuje na to, že zákazník je vždy na prvním místě a jeho spokojenost je
důležitější než okamžitý zisk.
• Společnost dbá na to, že zákazník má za všech okolností, reklamační řízení nevyjímaje, nárok
na slušný a příjemný přístup.
• Není přípustné jakékoliv omezování zákaznických práv z důvodu zákazníkova věku, rasového
či etnického původu, národnosti, politických názorů, náboženského přesvědčení, pohlaví,
sexuální orientace či zdravotního stavu dotčených osob
Ochrana životního prostředí a bezpečnost práce
• Společnost má jako jeden ze svých hlavních a trvalých cílů
ochranu životního prostředí. Pro všechny zaměstnance to představuje zejména tyto
povinnosti:
• respektovat a dodržovat požadavky na nakládání s odpady
• dodržovat stanovené postupy, neplýtvat materiály a energiemi (nenechávat stroje a zařízení
zapnuté mimo pracovní výkon apod.)
• upozornit nadřízené na všechny případy plýtvání energiemi nebo možnosti jejich úspor
• dodržovat pořádek na pracovišti, respektovat místa pro uložení materiálů, věnovat pozornost
jeho ochraně, např. před klimatickými vlivy apod. Společnost zajišťuje, aby pracovní prostředí bylo v souladu s platnými předpisy BOZP, sleduje a kontroluje všechny rizika spojená s přítomností osob se specifickými potřebami na pracovištích.
Etický kodex společnosti Skřivánek Michal má za cíl zdokonalovat a rozvíjet firemní kulturu a utvářet etické pracovní prostředí, umožňující naplňování společensky prospěšného cíle. Kodex je projevem a součástí firemní filozofie. Každý ze zaměstnanců společnosti si je přitom vědom, že respektování etického rozměru práce, a tedy jeho vlastní dobré jméno, je důležité pro vnímání serióznosti celé firmy.
Základní ustanovení
Společnost je sociálním podnikem, který se přihlásil k principům uznávaným a respektovaným na národní mezinárodní úrovni. To znamená, že v sobě spojuje ekonomickou, sociální a environmentální složku spojenou s podnikatelskou činností a klade důraz na níže uvedená pravidla sociálního podnikání.
• Naše podnikatelské aktivity prospívající společnosti a životnímu prostředí
• Hrajeme důležitou roli v místním rozvoji a vytváříme pracovní příležitosti pro osoby se
zdravotním nebo sociálním znevýhodněním
• Náš zisk je z větší části použit pro další rozvoj podniku a plnění společenského prospěchu
• Je pro nás stejně důležité dosahování zisku i zvýšení společenského prospěchu
V oblasti vytváření příznivého podnikatelského prostředí
• Považujeme volnou soutěž na trhu za klíčový faktor růstu a trvalého zlepšování
podnikatelského prostředí.
• V obchodní soutěži se zavazujeme jednat svobodně v mezích uznávaných pravidel poctivého
obchodu
• Svými postoji a chováním v obchodních vztazích vytváříme atmosféru důvěry a korektnosti
V oblasti naplňování požadavků právního řádu jako minima etiky
• Společnost považuje dodržování zákona za základní předpoklad vytváření příznivého
podnikatelského prostředí
• Image organizace a našeho podnikání stavíme na odpovědnosti, důvěryhodnosti,
spolehlivosti a zákonném jednání
• Důsledně plníme uzavřené smlouvy, ujednání a závazky
• ctíme platební morálku za osu obchodních vztahů a základ zdravého podnikatelského
prostředí
• Provozujeme své aktivity v souladu s platnými právními předpisy, profesní etikou a interními
pravidly. Je nepřípustné přijímat nebo nabízet jakékoliv výhody či dary, pokud by mohly být
považovány za pokus o ovlivnění nezávislého rozhodování či jednání zainteresovaných stran
Ve vztahu k zaměstnancům
• Fyzická a morální integrita zaměstnanců stojí v popředí zájmu společnosti. Pracovní podmínky respektují důstojnost jednotlivce a splňují požadavky na bezpečnost a ochranu zdraví.
• Dbáme na důstojné zaměstnavatelské klima, úctu k zaměstnancům, na jejich informovanost. Seznamujeme naše zaměstnance hlavními cíli společnosti, nasloucháme jejich názorům a doporučením a oceňujeme iniciativu. Naši zaměstnanci a manažeři znají nejen svá práva, ale i povinnosti. Podporujeme spravedlivé odměňování, zvyšování kvalifikace, bezpečnost a hygienu práce
• Zabezpečujeme příslušnou úroveň profesionality nutnou pro plnění úkolů, jimiž jsou
pověřováni její zaměstnanci. Plně se věnujeme odbornému růstu lidských zdrojů, s důrazem na profesní a osobní rozvoj osob se specifickými potřebami (zdravotním a sociálním znevýhodněním).
poskytujeme vhodné nástroje pro vzdělávání a rozvoj
• Podporujeme racionální zlepšování životního a pracovního prostředí zaměstnanců firmy
• Vedeme své zaměstnance k čestnému jednání, slušnosti a osobní zodpovědnosti
Vnitřní komunikace
• Společnost si je vědoma důležitosti vnitřní komunikace jako nástroje sdílení institucionálních
informací a prostředku motivace zaměstnanců. V závislosti na zdrojích společnosti a jako
doplněk specializovaných vzdělávacích kurzů organizovaných pro zaměstnance firmy se
vytvořila závazná pravidla pro vnitřní komunikaci.
Ve vztahu k zákazníkům
• Společnost přikládá nejvyšší důležitost zachovávání standardů vysoké kvality pro poskytování
služeb a stálému zlepšování zákaznické spokojenosti. Interní procesy napomáhají plnění
těchto cílů, mimo jiné i sledováním názorů klientů.
• Společnost pamatuje na to, že zákazník je vždy na prvním místě a jeho spokojenost je
důležitější než okamžitý zisk.
• Společnost dbá na to, že zákazník má za všech okolností, reklamační řízení nevyjímaje, nárok
na slušný a příjemný přístup.
• Není přípustné jakékoliv omezování zákaznických práv z důvodu zákazníkova věku, rasového
či etnického původu, národnosti, politických názorů, náboženského přesvědčení, pohlaví,
sexuální orientace či zdravotního stavu dotčených osob
Ochrana životního prostředí a bezpečnost práce
• Společnost má jako jeden ze svých hlavních a trvalých cílů
ochranu životního prostředí. Pro všechny zaměstnance to představuje zejména tyto
povinnosti:
• respektovat a dodržovat požadavky na nakládání s odpady
• dodržovat stanovené postupy, neplýtvat materiály a energiemi (nenechávat stroje a zařízení
zapnuté mimo pracovní výkon apod.)
• upozornit nadřízené na všechny případy plýtvání energiemi nebo možnosti jejich úspor
• dodržovat pořádek na pracovišti, respektovat místa pro uložení materiálů, věnovat pozornost
jeho ochraně, např. před klimatickými vlivy apod. Společnost zajišťuje, aby pracovní prostředí bylo v souladu s platnými předpisy BOZP, sleduje a kontroluje všechny rizika spojená s přítomností osob se specifickými potřebami na pracovištích.